Ängby Fäktklubb gjorde en storartad insats på prova-på event i Bromma Blocks tillsammans med två andra sporter

Lördagen den 27 april fanns Ängby Fäktklubb på plats i Bromma Blocks för att visa upp fäktning. Stort tack till alla ÄFKare som ställde upp under dagen. Vi hade två stationer, en info och stöttävlingsstation där guldpengar med choklad delades ut till ungdomar som provade på att försöka träffa den elektriska stöttavlan och en uppvisningsstation där vi fäktade fritt och gav fäktlektioner.

Arrangörerna Bromma Blocks i samarbete med Föreningspoolen var mycket nöjda med vår insats och de nämnde att de gärna vi se oss igen på ett framtida event. De två andra sporterna var fotboll via Brommapojkarna och ridning via Mälarö Ridklubb (Ekerö).

Arrangemanget höll på mellan 1100-1600. Ansvarig från ÄFKs sida var Karen Karlsson som på ett föredömligt sätt planerat dagen. Stort tack till familjerna Jaranka, Ellegård, Voltaire, Enström, Åhblom samt Daniel Brodén, Axel Elmfeldt, Mikhail Knyazev, Axel Lindvall, Andrii och Thomas.

Nedan lite bilder från eventet.